Popular Posts

Monday 19 May 2008

Moartea Si Viata De Apoi

Moartea Si Viata De Apoi

Autor XOPHIER

Traducator FvF

(Sufletul scribului Ani isi viziteaza corpul mumificat - din Papirusul lui Ani)

Cu totii murim. Este inevitabil si de neoprit. Unii se tem de moarte, altii o primesc cu bine, altii si-o aduc asupra lor. Nu ma leg de credintele cuiva pe acest subiect deoarece, mai exact, nu imi pasa de ce credeti. Eu cel putin nu accept sinuciderea. O vad ca pe o slabiciune si o lasitate. In toata lumea multe civilizatii s-au temut de moarte. Fie ca au umanizat-o sau demonizat-o, majoritatea clasei inalte de aristocrati se temeau de ea mai mult decat cei saraci. Unii venerau zei ai mortii si au facut sa fie mai usor pentru cei ramasi vii, in timp ce altii cereau acestor zei sa omoare pe cei care ii chinuiau. Bogatii sau saracii, ambele parti ale lantului economic impartasau un singur lucru si acela era necazul. Este punctul umanizator in care ne declaram stramosii. Cei care isi plangeau mortii si le faceau morminte; in locul celor care faceau focuri, au trudit pentru a oferii respectul cuvenit celor care si-au parasit cochiliile omenesti. A fost o munca fundamentala in religii si viata de zi cu zi. Numita si "Marele Egalizator" deoarece nu cunoaste rasa, credinta, religie si nici nu poate fi mituita. Pentru cele ce traiesc si respira, intotdeauna vor fi aceia ce trebuie sa fie pusi la odihna.

Incepand cu Sumer, elita care murea era acompaniata cu multi oameni, oameni apropiati, comori, vin si animale sacrificate.Erau gatiti cu flori imbracati incele mai bune haine si bijuterii1. Dar cat oamenii erau imbracati, legile puse in societatea vie ii urmau in moarte. Paradisul unei vieti de apoi, care este similar cu regatul mitic al Edenului era speranta oamenilor pe care vroiau sa o ajunga. Toti oamenii buni erau bine-primiti in acest loc. Suicidul nu era permis in aceste legi si nu i se permitea acelei persoane sa intre in acest loc si ii forta sa intre intr-un regat numit Kur. Legile in aceasta societate nu erau ca legile Ebraice. De obicei incalcarea legilor era urmarita de amenzi, motiv pentru care clasa inalta obisnuia probabil sa fie inmormantata cu comori2 < Am gasit un mic articol in care scrie ca masculii erau nascuti malefici si erau condamnati la o regiune "infernala" intr-o viata de apoi dominate de si/sau numita Kur. Singurul site pe care l-am gasit si care aproba acesta lucru este www.helium.com>

Mai departe examinam civilizatia Egipteana si credintele ei asupra mortii si vietii de apoi. Riturile funerare egiptene sunt mult mai bine cunoscute. Clasa inalta si bogata isi putea permite mumificarea si mormintele sau o onorare mai mareata in care sa fie asezat la odihna in mormantul unui faraon. Faraonul desigur era intruchiparea vie a unui zeu. Acesta avea sa fie trecut in tinutul zeilor la zorii-zilei la timpul in care a fost pus la odihna in piramida sa. 4 Cartea Egipteana a Mortilor trece clar printr-un labirint ca o urma. Sa nu ajungi la sfarsitul acestuia ar insemna sa nu existi. O soarta inspaimantatoare in ochii Egiptenilor. Si totusi, fiecare din aceste urme avea o rugaciune sau o vraja prin care puteai trece testul, care de obicei era un zeu intreband daca ai facut vre-un pacat. Aceste pacate erau de la a manca balega pana la dorinta de a avea proprietatea cuiva. Daca ai trecut de toate acestea iar inima iti era mai usoara ca o pana ce simboliza ca esti o persoana ligitim morala castigai acces la un taram Paradiziac. Bogatii si cei din clasele inalte isi pastrau pozitiile iar sclavii inca munceau. Aceasta viata de apoi se aseamana mult cu viziunea civizilatiei Sumeriene.

In Buddhismul Tibetan moartea este un eveniment. Cand moare o persoana calugarii vor petrece peste 40 de zile cantand cantece religioase si rugandu-se pentru a ajuta spiritual sa isi gaseasca drumul. Este crezut ca moartea este foarte traumatica pentru spirit si ca acesta uita multe, dar cantecele ii aduc aminte de studiul vietii lor si ii ajuta in aceste drumuri unice. Mai intai mortul este intampinat de placerii carnale. Daca acesta nu depaseste tentatia acesta ramane aici pana realizeaza ca este o tentative, iar daca timpul este prea lung acesta este reincarcat intr-o fiinta foarte inferioara. Apoi intampina forme intunecate de zei si zeite. Acestia par ca vor s ail omoare dar este defapt cealalta parte a multor zei. Mortul nu trebuie sa fuga infricosat dar sa stie sa ii respecte. Unii au nevoie de anumite rugaciuni pe care calugarul i le canta, ca sa treaca de acest punct. Mai departe in acest labirint este un spirit care aduna faptele bune si faptele rele ale mortului cu pietre colorate. Daca gramada de fapte rele este mai mare decat cea a faptelor bune spiritual nu lasa mortul sa treaca. Aici exista de asemenea un cantec ce ii spune mortului ca acesta este defapt o nascocire a propriei minti si astfel dispare. Si dupa multe alte intampinari de acest gen mortul este adus la zeul Vietii. Acesta ii spune mortului daca poate intra in Rai, sa fie reincarcat in om sa fie reincarnate intr-o fiinta inferioara sau sa sufere de mainile zeilor pentru un timp. Aceasta lista vine de la cea mai intalta la cea mai inferioara. 6

Desi ceea ce credem, sau speram sa credem, poate fid oar teorie, si procesul sufletului ce pleaca este necunoscut de multi, cei care au plecat ne lasa mai multa tensiune emotionala decat putem percepe. Stadiile mahnirii social acceptate sunt negarea/izolarea, furia, negocierea, depresia apoi acceptarea. Imi aduc aminte cand cineva apropiat a murit. A incetat sa imi mai vorbeasca cu mine online pentru cateva zile ceea ce nu era neobisnuit, apoi o alta persoana mi-a spus ca a murit. Nu l-am crezut bineinteles. M-am gandit "Nu se poate sa fi murit, e mai tanar decat mine..." Am stat departe de aceea persoana pentru cateva zile, inainte de a pune mai multe intrebari pentru a incerca sa-l incurc, sa incerc sa imi fac mintea sa creada ca prietenul meu nu a murit. Cand aceea persoana mi-a spus totul corect am sarit direct in furie. Eram atat de plin de furie pentru parintii acelui copil ca nu au avut grija de fiul lor, pentru el ca nu a folosit mai multa judecata, chiar si pentru mine pentru ceva foarte stupid... pentru ca nu am prezis ca asta se va intampla. Am sarit peste negociere, pentru ca moartea este moarte si stiam ca nu e nimic ce pot sa fac. Am trecut de la furie la depresie. Ma simteam mort inauntru, amortit nepasandu-mi daca ceva s-a intamplat. In timp ce emotia a trecut, am stiut ca tot ce pot sa fac este sa sper la mai bine pentru prietenul meu. Il voi avea intotdeauna in memorie si in inima.

Desii am pierdut un bun prieten am invatat o lectie. Am facut de asemenea un ritual ca sa ma ajute cand imi era greu. Acesta bineinteles il voi impartasi cu voi. Dupa ce l-am invocat pe Lucifer si Leviathan am luat o bucata lunga de sticla cu un pahar de shot-uri intors peste. Pe partea inferioara am facut o Ouija dar cu cateva lucruri adaugate, inclusiv cu sigiliile tuturor demonilor pe care i-a tinut aproape si cateva cuvinte. Dupa un timp indelungat al ritualului si la timpul in care lumanarile mele ajungeau sa se stinga deja ma simteam mai bine, ca un ultim ramas bun. Inainte ca flacara sa palpaie pentru ultima oara, am pus lumanarea peste paharul intors si am cerut sa deseneze un sigiliu. Ceara a curs si intr-un final am avut o imagine. Am desenat-o cu sangele meu pe o bucata noua de pergament si apoi am adus-o afara cu o mana de monede pe care am gravat sigilii si doua betisoare parfumate pe care mi-a spus ca le prefera. Arzand betisoarele cu pergamentul, am stat jos, inhaland mirosurile si amintindu-mi de vremurile placute, apoi cand betisoarele au ars, am sapat putin si le-am ingropat pe toate cu respect. Multumind lui si demonilor am pasit solemn inapoi in casa si am mers sa dorm.

Pentru un Ocultist, moartea poate insemna multe lucruri. Cartea de tarot "Moartea" simbolizeaza viata noua si inceputuri noi impreuna cu schimbare. O moarte a vechii persoane. Cei ce studiaza si practica sub Calea Mainii Stangi au multe idei pentru viata de apoi. Fie ca este ideea Crestinismului inversat a Iadului, sau originea sa Hel, fie ca este un paradis astral sau nu exista deloc, sau chiar ceva pe care nu il intelegem. Dar pentru cei ce se tem si cei ce se minuneaza sunt multe zeitati si demoni ai mortii. "Eliberatorul Sufletelor" este vrednic numit "Seceratorul Necrutator" sau "Grim Reaper" dar numele s-a schimbat de la civilizatie la civilizatie. Grecii il aveau pe Hermes si Thanatos. Mitologia Hindusa pe Yama, in timp de alte religii pagane aveau multe "Femei in Alb" sau uneori femei ce puteau fi responsabile pentru moarte si pasirea in lumea urmatoare. Pentru demoni, aceasta este lista mea personala, alphabetic. Astarte, Bifrons, Bune, Charon, Euronymous/Eurynomous, Babeal, Baalberith, Gamigin, Hades, Hecate, Hermes, Ishtar, Mictan, Nergal, Nija, Persephone, Thanatos.

Aproape fiecare grup LHP are un "Ritual al Mortii" in care cei implicate cer Demonilor/Zeilor vechi sa omoare pe cineva. Imi imaginez daca mai multi oameni s-ar strange impreuna pentru a ataca pe cineva, pentru a cere moartea. Personal ma indoiesc ca un Demon ar ajuta la uciderea cuiva, dar am vazut oameni cerand ca cineva sa fie ranit si am vazut rezultatele. Este ametitor. Mult grupari Sataniste nici nu permit discutia sacrificiilor pe cand grupuri precum Order of Nine Angles au publicat lucrari despre sacrificiu uman/crima. Unele grimoire-uri in special cele legate de Necronomicon sau alte grimoireuri mai noi fac asta. Cum este scris si in The Black Arts de Richard Cavendish chiar exista ratiune in aceste ucideri7. Eu nu sustin uciderea umana, si ma indoiesc ca oricare Ocultist adevarat ar sustine asa ceva. In schimb sustin sacrificiul animal, deoarece este legal si protejat de Curtea Suprema a SUA.

Pentru Satanist, viziunea mortii si a vietii dupa moarte variaza cu fiecare forma diferita a Satanismului. Cea mai traditionala viziune este aceea de a merge in Iad, locul unde Jehova nu este present. Alte grupari Sataniste cu credinte in Zei Egipteni/Demoni cred fie in Paradis sau un alt Taram Astral. Cei care sunt Satanisti Spirituali cred intr-o amestecare de credinte Sumeriene, Thelemite si Calatorie Astrala in cea mai mare parte. Demonolatria urmeaza in mare o viziune Hermetica a mortii. Cu adaugarea venerarii demonilor devine practice reincarnarea elementelor pana cand sunt demne de Planul Demonic8. Altii cred in calatoria pe alte planete, altii nu cred in nimic, altii cred in lumi paralele, dar in final este vorba de ceea ce te ajuta sa dormi noaptea. Viata dupa moarte este prologul vietii, de ce sa treci peste 'intriga' ?

Cu o astfel de fragmente din religiile lumii, procesul plangerii si mortii in viziunea ocultistului, se pot observa asemanari. Religiile mai vechi au multi zei pentru moarte si ritualurile pentru viata de apoi. Multe au chiar povesti similare ale unor zei care mor sau care ajung intr-un taram al vietii de apoi. In mitologia Greco-Romana, Hades stapanea viata de apoi si nevasta sa, Persefona a fost inselata pentru a sta cu Hades timp de 3 din 4 sezoane. In Egipt, Osiris a fost inselat si omorat de Set, readus la viata de Isis pentru sex, moarte din nou si apoi corpul ii este ingropat in nisip, mai apoi este dezmembrat. Cand Isis a strans toate bucatile ceilalti zei l-au facut Stapanul Infernului. In timp ce unele religii au mai multe traditii precum Norvegienii, altele sunt destul de simple in natural or dar ideea este sa te gandesti daca sunt adevarate in vre-un fel... Exista ceva dupa asta ? Intr-un sens cosmic suntem intr-adevar graunte de nisip. Oare fiecare cultura a facut aceste idei numai pentru a-i ajuta sa doarma mai bine noaptea, sau sa ii controleze, sau vre-un nebun ars de Soare a privit in infinitate si a vazut ceva ce noi nu putem intelege... ?

1http://archaeological-burial-practices.suite101.com/article.cfm/farout revelations on the great deathpit at ur2 http://www.helium.com3 http://en.wikipedia.org4 http://en.wikipedia.org5 Cartea Egipteana A Mortilor6 Cartea Tibetana A Mortilor7 Satanism and Witchcraft: The Occult and the West-Part Two; Dr. John Ankerberg, Dr. John Weldon8 The Complete Book of Demonolatry; S. Connolly